Księgi handlowe

KSIĘGI HANDLOWE - PEŁNA KSIĘGOWOŚĆ

``PASJA DO KSIĘGOWOŚCI`` – brzmi trochę ekscentrycznie, ale aby dobrze wykonywać ten zawód, trzeba kochać liczby, dane, wyniki i przede wszystkim umieć z nich czytać.

Dlatego domeną naszej działalności jest obsługa podmiotów prowadzących księgi handlowe, czyli tzw. „pełna księgowość”, w szczególności – spółek kapitałowych. O ile uproszczoną księgowość, można prowadzić samodzielne, o tyle „ pełna” to zdecydowanie więcej obowiązków i wymaga profesjonalnej „ręki”. Jest to precyzyjny ale jednocześnie skomplikowany system ewidencyjny, dający jednak pełny obraz sytuacji finansowej przedsiębiorstwa.

Obsługa księgowa podmiotów prowadzących księgi handlowe, obejmuje:

  • wykonywanie księgowań dokumentów i operacji gospodarczych
  • obliczanie należnych zaliczek na podatek dochodowy zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • prowadzenie rejestrów VAT i obliczanie podatku VAT
  • sporządzanie i składanie deklaracji dotyczących zobowiązań budżetowych (podatku dochodowego i podatku od towarów i usług)
  • przygotowanie dla Klienta odpowiednich przelewów (PIT, VAT)
  • sporządzenia rozliczenia rocznego za okres wynikający z umowy najpóźniej do końca marca roku następnego po zakończeniu roku obrotowego
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
  • prowadzenie rejestru kasowego – bankowego, sporządzanie raportów kasowo – bankowych na podstawie przedstawionych dokumentów księgowych bez dostępu do gotówki czy środków finansowych na rachunkach bankowych